Stomatologia i Profilaktyka Bydgoszcz Czyżkówko – To się Bardzo Opłaca.

?Lepiej zapobiegać niż leczyć? ? te słowa Hipokratesa całkowicie, już na wstępie, oddają sens naszego wpisu.

Pod pojęciem stomatologii zachowawczej, inaczej nazywanej stomatologią ogólną, kryją się przede wszystkim profilaktyka i leczenie próchnicy. To najczęściej spotykana choroba zębów, która dotyka większość Polaków i niestety duży procent dzieci. Próchnicę bez względu na wiek trzeba zawsze wyleczyć. I tutaj należy obalić mit dotyczący nieleczenia zębów mlecznych. Zignorowanie próchnicy u dziecka z całą pewnością wpłynie na stan jego zębów jako osoby dorosłej. Zęby mleczne zainfekują wyrastające zęby stałe.

Co powoduje próchnicę?

Nieprawidłowe nawyki higieniczne, niedokładne mycie jamy ustnej oraz niewłaściwa dieta, w której przeważają cukry. Jeżeli niewystarczająco dbamy o zęby, gromadzą się w naszej jamie ustnej bakterie, które stopniowo demineralizują tkanki twarde prowadząc do ubytków. Płytka bakteryjna powoduje choroby dziąseł i przyzębia, może powodować nieprzyjemny zapach z ust, a co najważniejsze nie pozostaje obojętna na funkcjonowanie całego naszego organizmu. Musisz wiedzieć, że próchnica może wpływać na zatoki, stawy, nerki a nawet serce! Płytka nazębna zaczyna tworzyć się na nowo, zaraz po umyciu zębów, dlatego tak ważna jest systematyczna i prawidłowa higiena jamy ustnej.

Gdy próchnica jest już mocno zaawansowana wtedy koniecznością jest leczenie endodontyczne, potocznie zwane kanałowym.

Wskazaniem do podjęcia takiego leczenia jest najczęściej infekcja miazgi zęba, głęboka próchnica, zabieg też bywa koniecznością przed planowaną pracą protetyczną. Leczenie kanałowe wzbudza w pacjentach strach przed bólem – zupełnie niepotrzebnie, ponieważ dzisiejsze metody leczenia pozwalają na precyzyjne leczenie w znieczuleniu. W nowoczesnej endodoncji wykorzystuje się mikroskop, który pozwala lekarzowi precyzyjnie dotrzeć do kanałów zęba. Jest to bardzo ważne ponieważ powodzenie leczenia endodontycznego jest uzależnione od szczelnego wypełnienia wszystkich dostępnych kanałów zęba.

Do mniej oczywistych objawów próchnicy, kiedy nie widać ubytku gołym okiem należy dodać wrażliwość na ciepłe/zimne, słodkie/kwaśne posiłki, tkliwość podczas szczotkowania, nieświeży oddech oraz przebarwienia.

W naszym gabinecie stosujemy nowoczesne i wysokiej jakości materiały, które pozwalają na perfekcyjne dopasowanie odcieni wypełnienia do naturalnego koloru zęba. Dzięki temu  stają się one niewidoczne i gwarantują pacjentom dyskrecję.

Pamiętaj.

Próchnica jest chorobą zakaźną wywoływaną przez paciorkowce. Dbaj o swoje zęby i swoich bliskich, bo możesz ich zarazić. Odwiedzaj swojego stomatologa dwa razy w roku. Myj zęby rano i wieczorem co najmniej 2 minuty.

Jeżeli czytając ten artykuł zastanawiasz się, czy ten problem dotyczy również Ciebie koniecznie odwiedź nasz gabinet. Zadbaj o siebie już dzisiaj i umów się na konsultację.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą – Stomatologia Zachowawcza Bydgoszcz

Metoda Butejki BydgoszczTrening Oddechowy Metoda Butejki Bydgoszcz