Trening Oddechowy Butejki Bydgoszcz

W jednym z naszych artykułów mieliście możliwość zapoznania się z podstawami metody Butejki.

Ten wciąż mało znany sposób świadomego oddychania przyczynia się do poprawy zdrowia a jego efekty zostały naukowo potwierdzone.

Świadomi korzyści wynikających z nauki prawidłowego oddychania oraz przekonani co do jego pozytywnych rezultatów chcemy przedstawić podstawowe ćwiczenia oraz techniki oddechu związane z metodą profesora Butejki.

Zaczniemy od przypomnienia na jakiej zasadzie opiera się metoda Butejki: zbyt głębokie oddychanie zmniejsza ilość dwutlenku węgla w organizmie. Związek ten pełni bardzo pożyteczną funkcję, mianowicie pomaga w dystrybucji tlenu do komórek.

Nadmierna wentylacja może więc prowadzić do gorszego rozprowadzania tlenu, wręcz niedotlenienia organizmu!

Na ile sekund jesteście w stanie wstrzymać powietrze (tzw. pauza kontrolna)?

To prosty test, który pozwoli określić jak zdrowo funkcjonuje organizm. Zgodnie z przekonaniem profesora Butejki o znakomitym zdrowiu świadczy umiejętność wytrzymania bez wdechu ponad jedną minutę. Konieczność zaczerpnięcia powietrza w czasie poniżej 15 sekund może świadczyć o nieprawidłowym oddechu a także o niewłaściwej gospodarce dwutlenkiem węgla.

Celem technik i ćwiczeń związanych z oddechem jest osiągnięcie jak najdłuższego czasu pauzy na powyżej 40 sekund oraz zmniejszenie objętości wdychanego powietrza. Ich podstawą jest świadome oddychanie oraz kontrola wdychanego i wydychanego powietrza a także pobudzenie do działania przepony.

Oddychanie przeponowe       

Przepona jest mięśniem głównym mięśniem odpowiadającym za oddychanie. Prawidłowe wykorzystanie przepony w procesie oddychania pomaga w prawidłowym działaniu układu limfatycznego, który odpowiada za usuwanie toksyn oraz odporność organizmu.

  1. Usiądź z wyprostowanymi plecami, rozluźnij się i zamknij oczy. Połóż dłonie na brzuchu oraz wykonaj głęboki wdech nosem. Brzuch powinien unosić się tworząc balonik. Powoli wydychaj powietrze. Wykonaj w ten sposób 10 wdechów.
  2. Połóż się na plecach, ugnij nogi i zamknij oczy. Jedną dłoń połóż na brzuchu a drugą na klatce piersiowej. Kieruj spokojnie strumień powietrza w stronę brzucha tak by dłoń się unosiła. Wykonaj 30 wdechów.
Redukowanie objętości wdychanego powietrza. Zmniejszona objętość oddechowa przyczynia się do redukcji negatywnych następstw hiperwentylacji.
  1. Usiądź wygodnie i się zrelaksuj. Przyłóż palec wskazujący do nozdrzy, tuż nad ustami.
  2. Nabierz jedynie taką ilość powietrza aby napełnić nozdrza.
  3. Wykonaj powolny wydech, który poczujesz na palcu w postaci ciepłego powietrza.
  4. Postaraj się uspokoić i spowolnić wydech aby odczuwalne na palcu powietrze było jak najmniej ciepłe.
  5. Po zakończeniu ćwiczenia odczujesz potrzebę nabrania głębokiego wdechu. Postaraj się przez ok. 4 minuty nie wykonać głębokich wdechów.

Ćwiczenia oddechowe niosą same w sobie także wiele korzyści np. pomagają w wyciszeniu i relaksie, redukując stres, wzmacniają mięśnie oddechowe.

Powyższe informacje stanowią wprowadzenie do metody Butejki. Nie zastąpią jednak profesjonalnej konsultacji z lekarzem , dlatego zachęcamy do wizyty u specjalisty.

Zadbaj o siebie i swoją rodzinę już dzisiaj i umów konsultację.

Zadaj Nam Pytanie…

Wyślij do nas wiadomość z zapytaniem. Odpiszemy w ciągu 48 godzin. Dziękujemy.

Not readable? Change text. captcha txt

Start typing and press Enter to search

Stomatologia i Profilaktyka Bydgoszcz Czyzkowko